Het Team

IMG_1368.jpg

Danique Sahassanondha

Specialismes
Certified Menno Henselmans Personal Trainer
Certified Female Power Trainer
Bad Ass Yoga Instructor - Bad Ass® Babes Club

Krachttraining
Kickboxen jong & oud
Bokszak training
Combat cardio training
Circuit training
Voedingsdeskundige
Lifestyle management
Motivating

IMG_1635.JPG
IMG_1502.jpg

Rick Bazuin

Specialismes
Personal Trainer
Krachttraining
Voedingsdeskundige
FOD-map specialist
Lifestyle management
Voetbalcoach
Teaching

Onze #Fitjourney

 

Danique

 
IMG_3127.jpg
 

 Wie ik ben? Ik ben Danique, 29 jaar, 1.64”lang...” en ”ex-dikkertje”.

Ik ben nooit echt slank geweest...Ja,“vol”slank zoals ze altijd zeiden. Lichtelijk chubby, left over baby vetjes, voluptueus, mollig, gezonde eter, lekker stevig. That’s me!

Ook niet heel gek. Ik hou gewoon van eten. Niet het junkfood-soort. Ik heb geen verslaving aan patat, hamburgers, chips of ander”verslavingsvoer”. - Chocola telt niet! – Daar zit cacao in, cacao komt van een plant, dat maakt chocola salade! Maar ik kan echt intens genieten van eten. Mooie gerechten. Volle gerechten. Kleine hapjes. Grote hapjes. Food … food … food.

“Maar nu ben je toch niet dik”. Nee, ik ben nu niet dikkig meer. Ik zeg altijd ; ik eet niet om te trainen maar ik train om te kunnen eten. Hoe ben ik hier gekomen? Je zal het niet geloven, maar sporten helpt een hele boel ; )!

 Vroegah... Ik ben in mijn kleine Daantjes tijd begonnen met bowlen. ( Niet lachen, ook dat is een sport ja! ) Dit heb ik 10 jaar lang gedaan. 3 dagen per week liep ik op de bowling en in de weekenden wedstrijden. Daarmee behaalde ik geen super muscles. Maar een setjes van 6 games op een dag is toch al gauw goed voor 4 uur bowlen. Zonder de benefits van alcohol en bitterballen.

Toen ik hier mee stopte op mijn 18e viel ik een beetje in een gat. Deed precies niks meer aan sport. Rookte een pakje per dag en at waar ik zin in had. Daarnaast was ik net gaan samenwonen en voor hen die net voor het eerst zijn gaan samenwonen snappen het waarschijnlijk als ik zeg, samenwonen kan dik maken!

Dit hield ik vol tot mijn 24ste. Van 64 kg ging ik naar 78 kg. Hop. Hoi! Hoe is het? Het stomme is dat je het niet enorm zag. Ja ik was klein, dus een klein hobbitje was ik wel. Maar mijn benen, billen en heupen waren altijd al”aanwezig”dus de kilo’s gingen ook voornamelijk daar onzichtbaar zitten. Daarnaast was ik in die 6 jaar al niet meer op vakantie geweest, dus de bikini wake-up call had ik ook niet... Ook moet ik erbij zeggen dat ik al van jongs af aan rugklachten heb en dit alleen maar verergerde. Maar mijn omkeer kwam pas toen mijn lichaam stress signalen ging geven.

“24 jaar en een hartslag van 120 ( in rust! ), dat slaat nergens op!”Dat is wat mijn huisarts toen zijn. Hartkloppingen. Stress. Ongezond leven. Allemaal symptomen die mij vanaf dat moment wakker deden schudden. Toen ging het roer om!

Ik begon langzaamaan met hardlopen, running with Eve. ( Want dat was toen hip! En ik wilde no – freaking- way de sportschool in op krachttraining te doen want dat doen vrouwen niet. Goh wat onwetend was ik toen. )

10334352_744848348871376_7488267846473921678_n.jpg

Het hardlopen hield ik de eerste keer welgeteld 40 seconden vol.... Mega prestatie.... Ook dat moment was een eye opener. Ik bouwde het rustig op, tot ik binnen een jaar tijd 2 x de 5 km had gelopen ( Ladies run & CPC ). Ik begon hardlopen leuk te vinden ( toen hé... ) Ik zag uitdagingen,7,5 km, 10 km. Check! Maar na de 10 km ging ik mij vervelen want ik kon het niet opbrengen op richting de 15 km te gaan. Te saai...

Om toch in de sportmodus te blijven ging ik opzoek naar iets nieuws. Ik vond mijn passie in Zumba, Circuittraining, Boksen, Bootcamp en fitness. Allemaal in een week?...Jup! Tegen deze tijd was ik vrijgezel dus had ik 7 dagen de tijd om aan mijzelf te werken!

Ondertussen zat ik vol verbazing netjes op een mooi 61 kg. Niet strak. Maar wel afgevallen. Super blij? Nee, nog steeds oogde het niet gezond! Ik begon mij te richten op voeding. Want al dat sporten was mooi en enorm goed voor mij fitheid, maar toch had ik nog zo’n spekrandje. Daarnaast, al dat trainen maakte me alleen maar hongeriger. Dus ging ik ook weer meer eten.

Ik begon te leren over eiwitten, koolhydraten en vetten. Shakes waren toen een onderdeel van mijn voedingspatroon. Alleen kreeg ik het niet voor elkaar om het rijst, broccoli kip dieet te waarderen. Daarvoor is mijn passie voor eten te groot. Tegen die tijd had ik mijn week aan cardio-achtige trainingsvormen ingewisseld voor krachttraining. Ook ik wilde getoned en gespierd de zomer in.

Op YouTube vind je filmpjes van dames met enorme billen die hip-thrusts, squats en cable kicks doen. Dat moest ik ook kunnen. Op eigen initiatief de sportschool in. Werken aan je lijf is goed. Sporten is goed. En tuurlijk klopt dat voor het gros van de mens. Maar zo’n eigenwijs als ik ben kan het ook wel eens misgaan. Tijdens deze eigenhandige sessie hip-thrusts bezorgde ik mijzelf een hernia. ( Les; Luister altijd naar je lijf. En bij twijfel moet je je vooral niet bezwaard voelen om iemand om je heen om advies te vragen. ) Status: 2 maanden verdoofd op bed. 8 maanden fysio.

Je snapt dat ik tijdens deze periode niet kon sporten. En aangezien ik nog niet zo op de hoogte was van energiebalans en herstelperiodes kwamen de kilo’s er ook weer aan. Ook de mentale klap van het je eigen lichaamsgewicht niet kunnen tillen op je eigen benen was iets waar ik moeite mee had. Dit was eind 2015.

2016 begon goed. Enigszins hersteld. Durfde het sporten weer rustig op te pakken. Maar no-way dat ik nog hip-thrusts of squats ging doen. Die druk op mij rug was te onvoorspelbaar. Daarnaast kon ik dat gewicht daar helemaal niet meer op tillen. Toch trainden ik door de pijn heen. Puur met de insteek dat als ik niet bewoog ik alleen maar meer last had.

32944451_1811207762235424_8383108522010738688_n.jpg

Rond deze tijd begon de kickboks mijn aandacht te trekken. Heerlijk! Zweten. Doel voor ogen. Wedstrijd! Trainen, huilen, blauwe plekken, blessures. De hele she-bang. Helaas besloot ik in 2017 dat de wedstrijd van de baan was want mijn rug kan het trappen enorm slecht verdragen. Het herstellen van 1 training duurde langer dan mij lief was. Dus in plaats van mij te focussen op de wedstrijd verlegde ik mijn aandacht naar het les geven. Nu 2019 geef ik de jeugd kickbokstraining en Combat Cardio, Bokszaktraining en Circuit training aan de volwassenen.

Begin 2017 was ik officieel #fitgirl #fitlife #fitdutchie. En ik denk dat dat hem ook heeft aangetrokken hoor. Aangezien hij #fitboy #food #cleaneating #cleanlife was waren wij een hele goede #match. Rick en ik leerde elkaar in een hele drukke tijd kennen maar ondanks dat was er altijd tijd om te trainen of te eten. Want ja, laten we eerlijk zijn het een kan gewoon niet zonder de ander. Zo bleek onze passie voor sporten groot. Maar onze honger naar kennis groter.

Rick begon onder begeleiding aan zijn droom-fysiek te werken en verdiepte zich ondertussen meer in Bayesian Bodybuilding en wat dit voor zijn lichaam betekende. Ik werd steeds nieuwsgieriger naar voeding en de psychologie erachter. Samen maakt dit ons een heel sterk team, zowel op privé vlak ( we hebben allebei een doel en weten hoe hard je daarvoor moet werken met of zonder blessures ) als op gebied van kennis.

IMG_3125.JPG

Ondertussen was ik op zijn advies naar een orthomanueel arts in Rotterdam geweest en ben ik zo goed als volledig van mijn rugklachten af. ( ik hoef niet 18 uur te staan tijdens een festival maar een zit van 8 uur gaat tegenwoordig wel ) Ook kan ik ondertussen alweer 75 kg hip-thrusten!

 We merkten dat steeds meer mensen ons om advies kwamen vragen en dat er heel veel behoeften is aan evidence based oplossingen. Zaken die echt op papier staan aangegeven door middel van onderzoeken in plaats van”omdat de coach het zegt. Het frustreert ons dat sommige coaches hun cliënten alleen oefeningen en voeding opdragen.”want Annie had dit en viel af, dus dat werkt voor Piet ook!”In plaats van ze te bekijken als individu en ze zelfstandig te maken door te leren. Want ja, stel je voor dat ze jou als coach niet meer nodig hebben.... Ook merkten wij dat er zo veel stress, slechte slaappatronen, drukte, uitstel en ontwijkgedrag  en gebrek aan kennis is, welke allemaal samenhangen met de veranderingen van je lichaam. Daar wilden wij meer mee gaan doen.

IMG_3126.JPG

Zo zijn wij FIT Fusion Coaching gestart. Een evidence based, individu-gerichte, coaching community. Wij zijn er niet om je te vertellen dat je A, B en C moet doen om zo binnen een week 5 kilo kwijt te raken ( want hell no dat dat normaal is ). Wat wij wel doen is je leren en begeleiden. We leren je wat voeding en training van je lichaam vraagt. We leren je zelfvertrouwen te hebben, te durven en om jezelf als een belangrijk doel te zien. Je lichaam is je vervoersmiddel die jou een heel leven moet tillen. Daarnaast is de hersenpan een groot deel wat bij deze training wordt mee genomen. Verandering vergt een hoop van je mind. Ook daar zijn wij voor.

Tijdens de opleiding heb ik geleerd dat de weegschaal niks zeggend is. De spiegel en je glimlach zijn de meetstaven die bepalen of jij je doel bereikt hebt. Zoals ik al zei. Ik was 61 kg maar niet tevreden. Het oogde net zo ongezond als de 78 daarvoor. Nu zit ik op rond de 67 kg maar kijk ik met veel plezier terug naar de spiegel want die Butt en benen zijn bikini proef!

Wat mij motiveert? Mensen die de keuze durven maken om “hulp” te vragen. Dit is een enorme stap die beloond mag worden. Samen een weg in slaan om jouw resultaten te behalen, samen de ups en downs doormaken en genieten het proces. Dit geeft mij energie en kracht om jou daarin te helpen.

 Dus, wie ben ik? Ik ben Danique, 29 jaar, 1.64”lang...”en”ex-dikkertje”. En wie ben jij?

 

 

 

 
 

Rick

2011 - 83kg - Veel bier drinken en heel slecht eten…

2011 - 83kg - Veel bier drinken en heel slecht eten…

 

Wie is Rick?

Ik ben 27 jaar, fulltime fitness enthousiast en 34 uur per week Quality Manager. Daarnaast vul ik mijn weekenden en Parttime dagen als Personal Trainer en Online Coach.

20229642_1515849385104598_5538344505195955929_o.jpg

In 2017 heb ik Danique leren kennen. Ik was toen nog druk bezig met mijn studie Management Economie & Recht. Deze heb ik datzelfde jaar nog afgerond. Mijn interesse in fitness en gezondheid speelt al een rol sinds mijn vijftiende, maar mijn liefde voor sport begon al veel eerder.

Mijn journey begon toen ik 6 jaar oud was. Ik was gek op voetbal en heb tot mijn 18e in de eerste teams gespeeld. Helaas ging dit niet zonder langdurige blessures, wat al op mijn 15e begon. In dit levensjaar heb ik te maken gehad met diverse spierscheuringen in mijn bovenbeen en hamstring, waarbij achteraf scoliose in mijn rug de oorzaak bleek.

Gelukkig ben ik via mijn netwerk bij een orthomanueel arts terecht gekomen, die mij van de meeste rugklachten heeft geholpen en die mij tot op de dag van vandaag nog steeds (preventief) behandeld.

Ik ben meerdere keren geopereerd en heb tientallen fysio behandelingen gevolgd. In het eerste jaar van mijn vriendenteam heb ik op onfortuinlijke wijze mijn enkelband gescheurd en mijn kuitbeen gebroken. Om mijn lijstje van blessures af te ronden... Hierdoor heb ik tot 3x toe in het gips gezeten.. Mijn rechterbeen had op dat moment nog maar 1/3 volume van wat het voorheen was.

WhatsApp Image 2019-01-29 at 10.59.50.jpeg

Toen kwam het besef, voetballen is verleden tijd. Ik ben mijn trainersdiploma’s gaan halen, waaronder TC3 Jeugd en ik heb diverse teams begeleid. Onder mijn leiding en met mijn technische staff hebben wij een tweetal kampioenschappen behaald. Deze switch heeft mij veel plezier gebracht, maar daarmee pakte ik niet mijn eigen fysieke probleem aan.

Op de dagen dat ik geen training gaf ben ik krachttraining gaan doen. Ik merkte dat ik hier echt mijn ei kwijt kon, doelen kon stellen, doelen behaalde en het belangrijkste: ik was pijn vrij, zat goed in mijn vel en voelde mijzelf gewoon fit.

Je kunt altijd wel bezig zijn, maar niet luisteren naar je lichaam heeft mij alleen maar tegengewerkt. Ik heb nu zelf de regie in handen en dat voelt echt heel goed! Mentaal gezien heb ik best in de put gezeten door keer op keer te moeten herstellen, maar zolang de wil er is gaat het je lukken!

Begin 2011 woog ik 83 kg. Had een studenten leefstijl en lette niet extreem op mijn voeding en lichaam. Toen ik mij een aantal jaar later begon te richten op krachttraining ben ik mij ook gaan verdiepen in voeding. Kwark eten voor muscle!  Maar hoe goed ik ook mij best deed ik bleef mijzelf heel slecht voelen. Voor ik het wist woog ik nog maar 66 kilo met mijn lengte van 1,83m.  

Ik voelde mijzelf heel slecht, had geen energie, sliep onrustig, slechte huid, slecht in mijn vel en toen kwam mijn intolerantie voor Lactose aan het licht. Ik at soms wel 2 dozen van 500 gram kwark op een dag, niet wetende dat ik mijzelf letterlijk vergiftigde. Dit heeft op dit moment nog steeds invloed op mijn leven, maar nu heb ik dit onder controle.  Weten wat je lichaam wel en niet kan verdragen is enorm belangrijk!

Sinds ik erachter kwam dat ik het niet zou maken als profvoetballer, heb ik mij volledig verdiept in vier pijlers: Voeding, Sport, Lifestyle en Mindset. Ook door alle blessures op jonge leeftijd ben ik aan mijn eigen lichaam gaan werken. In het begin met erg veel “trial and error”, maar dat heeft de leercurve des te groter gemaakt. Ik ben inmiddels een ervaringsdeskundige als het gaat om afvallen, aankomen, blessures en diverse dieet- en trainingsvarianten. Mijn specialisatie op het gebied van voeding ligt binnen FOD-Map Proof, waar ik zelf erg veel profijt van heb. Ik denk altijd in mogelijkheden, ook in het geval van restrictief eten.

IMG_1946 (1).JPG

Mij motiveert het enorm om mensen te helpen die de keuze durven te maken om een leefstijlverandering door te voeren. Dit doe ik door je mijn kennis mee te geven, om zo jouw “droom” fysiek te kunnen behalen of simpelweg weer lekker in je vel te komen. Ik vind het geweldig om de resultaten van andere mee te mogen maken, daarin te coachen en samen te genieten van het proces.

Dit alles gebeurt binnen ieder zijn eigen niveau. Mijn coaching is passend bij jouw persoonlijke leefstijl, wetenschappelijk onderbouwd en gebaseerd op persoonlijke ervaring.

Kortom, samen gaan wij nu werken aan maar 1 ding, jouw doel.
We zijn één team, met één taak.

Rick Bazuin